Вихователю про дитину з розладом дефіциту уваги та гіперактивності
Вітаю, в мене ГРДУ У / СДУГ, тепер я у Вашому дитячому садку, давайте знайомитись!
Ззовні я такий як всі і не скажеш що я маю якісь особливості. Проте, СДУГ це реальність, котра впливає на те як я буду поводитись, як реагувати і часто, - як до мене ставитимуться інші. Я трошки відрізняюсь від своїх одногрупників тим, що я більш імпульсивний і часто робитиму щось не подумавши про наслідок, я більш рухливий, і більш неуважний. Це не тому що я не докладаю зусиль, це через особливості роботи мого мозку: він краще розганяється а погано гальмує.
ГРДУ краще називати станом ніж хворобою, і я би хотів розповісти про себе
-
Я вже казав, що ззовні я такий же як інші, але всередині мене живе мотор спортивної машини, і ви можете помітити, що я рухаюсь більше ніж інші діти, значно більше
-
Я буду часто робити щось не дослухавши вказівку до кінця
-
Я буду бавитись в ігри не дочувши правила
-
Я буду «заводилом» до непослуху для інших дітей і генератором всяких витівок
-
Я буду забувати свої іграшки і одяг
-
Я дуже веселий і не тримаю зла довго
-
Я буду мінятись, але в садочку я буду ще дуже активним і неуважним та імпульсивним!
А ще, мені дуже подобається рух і я обожнюю коли знаходжусь в центрі уваги. В садочку має бути цікаво, але щоби Вам було простіше зі мною, я маю для вас декілька порад
Щоби краще розуміти мене, пам’ятайте
-
говоріть зі мною дуже чітко і просто, дивлячись в очі
-
якщо завдання велике, краще не чекати до кінця виконання, а переконатись чи я працюю в процесі його виконання
-
через свою неуважність мене багато критикують, а мені дуже важливо коли мене хвалять!
-
Мені важко контролювати себе, тому дуже прошу нагадувати мені про правила, розпорядок дня, і просто нагадуйте!
-
Я не просто люблю багато рухатись, а мені необхідно багато рухатись, тому подбайте про мою фізичну активність
Допоможіть мені розвиватись:
-
Мої батьки вже можуть знати, як мені краще давати завдання, спитайте в них
-
Для мене дуже важливо відчувати себе потрібним та ефективним: давайте мені завдання, допомагайте мені їх виконати але рівно на стільки, щоби я мав відчуття самостійного виконання
-
Підбадьорюйте мене частіше ніж критикуйте: навіть за дрібниці, для мене це дуже важливо!
-
Ніколи не кажіть перед усією групою, що я з чимось не справився,
-
Іноді Ви краще будете розуміти чого я хочу, скажіть мені про це вголос, може я сам зрозумію, а то іноді дії не встигають задумками
-
Іноді, мені потрібно буде відпочити наодинці, подалі від зайвих подразників
Як мені допомогти із одногрупниками:
-
Не виправдовуйте і не звинувачуйте мене перед іншими дітьми, постарайтесь пояснити, що всі різні, і дехто різний по швидкості і по неуважності
-
Включайте мене в групові завдання та ігри, і давайте мені власну відповідальність і завдання, але спостерігайте чи я справляюсь
-
Те як інші діти і батьки будуть ставитись до мене, багато в чому залежить від вас: Ви авторитети, і вас будуть копіювати
Я хочу бути разом із усіма і не думати, що я відрізняюсь від інших, і наш садок це перше місце де мені можуть це показати і навчити цього. Садок – це одне з перших місць, де я буду чути про себе від інших доросли та дітей, і мені важливо знати, що мене приймають незважаючи ні на що. Якщо в мене вірять, - я готовий гори звернути, а якщо ні,- то навіть пальцем не поворухну.
Тому пам’ятайте, вірте в мене, підтримуйте, і Ви побачите, що все буде добре!